Appie Tomorrow, Rupert Parker Brady
Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025
Met het boek Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025 gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's voor Nederland en voor de food retail industrie. De foodretail staat op de drempel van een nieuw tijdperk. Het speelveld is enorm snel aan het veranderen, met nieuwe spelers, nieuwe technologieën en nieuwe concepten. Met het boek Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een toekomstverkenning van hoe op weg naar 2025 deze wereld gaat veranderen.
In het boek worden zes thema's belicht waar, naast de Albert Heijn directie, vooral buitenstaanders zoals trendwatchers, leveranciers, ondernemers, start-ups en professoren hun visie op geven en vrijuit nadenken over trends en ontwikkelingen. De thema's zijn: Duurzame samenleving, In verbinding met de klant, Technologie en data, Werk van de toekomst, Voeding van de toekomst en Winkelen in de toekomst.
Wouter Kolk, ceo Albert Heijn en lid Raad van Bestuur Ahold Delhaize: 'Dit boek is geen blauwdruk, maar een inspiratiedocument met een beperkte houdbaarheid, laten we zeggen tot 31 december 2025.' Wat het boek zo bijzonder maakt is dat Albert Heijn het boek in co-creatie met klanten, relaties en stakeholders heeft gemaakt. 'Natuurlijk hebben we als foodretailer duidelijke opvattingen over hoe we ons willen ontwikkelen en onze klant blijven verrassen. Maar we hebben zeker niet de waarheid in pacht, dus zoeken we steeds nadrukkelijker de verbinding.' 'We noemen onszelf graag een voortrekker in de foodretail. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om het DNA vast te houden dat in 1887 is ontstaan met een kruidenierszaak op de Oostzaan', zegt Kolk. 'Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat wij ook in 2025 nog een voortrekker zijn. Er zijn zo veel onzekere factoren waar je op moet anticiperen. Dat ongemakkelijke besef heeft ons als directie er mede toe gebracht om het 130-jarig bestaan van 2017 aan te grijpen om de buitenwereld naar binnen te halen. We hebben al onze collega’s op het kantoor in Zaandam, onze ondernemers en medewerkers in onze winkels en distributiecentra uitgedaagd om na te denken over waar het de komende zeven jaar naar toe zal gaan. Met het boek Appie Tomorrow willen we vanaf heden de dialoog met het publiek, de overheid, maatschappelijk middenveld en het bedrijfsleven op gang brengen over onze missie "Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen."’
Retaildeskundige Rupert Parker Brady is auteur van Appie Tomorrow: 'Boeken van futuristen en experts zijn er genoeg. Een boek van een nationaal icoon dat z’n nek uitsteekt om de toekomst in grote lijnen te schetsen, is een zeldzaamheid. Het is uniek dat een groot Nederlands concern met een bewezen reputatie de toekomst verkent samen met de buitenwereld. Niet vanuit zwakte, maar vanuit kracht. Wat het zo boeiend maakt is dat Albert Heijn bij elk thema nadrukkelijk de lezer betrekt door een aantal vragen ter tafel te brengen met de expliciete verwachting dat het boek ook het vertrekpunt is voor een open dialoog; digitaal en ook in de supermarkten van Albert Heijn.'
Taal: Nederlands
Appie Tomorrow, Rupert Parker Brady, nog mooi en net exemplaar (schoon, geen naam, aantekeingen en onderstrepingen)
Maarten Beernink, Het boekenschap, 2018, paperback, 23,0 x 17,1 x 1,8 cm, 255 pagina's
ISBN 9789492723123
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Let My People Go Surfing, Yvon Chouinard
Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en snel beschikbaar
Vrijwel nog zo goed als nieuw exemplaar/almost like new
The Education of a Relucant Businessman
Including 10 More Years of Business Unusual
Foreword by…€ 11,95 - De goede voorouder, Roman Krznaric
Lange termijn denken voor een korte termijn wereld
De grote problemen van onze tijd gaan allemaal terug op één ding: we denken alleen aan de korte termijn. Dat denken koloniseert de toekomst. Je ziet het in het bedrijfsleven,…€ 14,95 - Stakeholdermanagment, Paul Stamsnijder
Start met wie
Hoe de dialoog organisaties slimmer, sneller en succesvoller maakt
De toegenomen transparantie heeft de wereld van overheden, non-profitorganisaties en bedrijven een stuk spannender gemaakt. Door social media is…€ 18,95 - Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony's Chocolonely, Jeroen Siebelink
Het eerlijke verhaal van een revolutionaire reepAls drie journalisten iets willen doen aan de hartverscheurende situatie van twee miljoen kindslaven op Afrikaanse cacaoplantages, komen ze er al snel achter dat een aanklacht tegen…
€ 8,95 -62%
Zonder franje, Dieter Brandesen tien andere geheimen achter het succes van Aldi
De consument houdt de hand op de knip en blijft verontwaardigd over het prijsopdrijvende effect van de euro. In dit klimaat heeft de detailhandel het zwaar. De hele detailhandel?…€ 11,95 € 4,50-14%
Seks, humor en het Beloofde Land, Rick van Baaren, Marc Andrews en Matthijs van LeeuwenDe 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame
We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het…€ 34,95 € 29,95- Selling Blue Elephants, Howard Moskowitz & Alex Gofman
Ontdek wat uw klanten echt willen - nog voordat ze dat zelf weten
Hoe ontwikkelt u producten en diensten die aanslaan bij uw klanten? Hoe zorgt u ervoor dat u ze net datgene biedt wat ze willen hebben - zonder dat ze dat zelf al…€ 18,95 - Brutal Simplicity of Thought, M&C Saatchi
How It Changed the World
Hardcover
First edition, 2011
This book is in stock in our warehouse in the Netherlands and available quickly / Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en snel beschikbaar.
Simplicity looks…€ 24,95 - Genieten voor miljoenen, Carel Peeters
Over populaire cultuur
Waarom wil iedereen zo graag miljonair worden?
Wat hebben jongens en mannen met geweren en schieten?
Waarom wordt er zoveel gelachen in populaire tijdschriften?
Waarom dragen mannen als Bernie Madoff en…€ 11,95 - De infantiele consument, Benjamin Barber
Hoe de markt kinderen bederft, volwassenen klein houdt en burgers vertrapt
Er wordt veel meer geproduceerd dan nodig is. En we kopen veel meer dan we nodig hebben. We kopen wat anderen hebben, omdat zij het hebben. We kopen een…€ 24,95