The Big Moo, Seth Godin
Stop Trying to Be Perfect and Start Being Remarkable
THE GROUP OF 33
Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en snel beschikbaar.
Most organizations are stuck in a rut. On one hand, they understand all the good things that will come with growth. On the other, they're petrified that growth means change, and change means risk, and risk means death. Nobody wants to screw up and ruin a good thing, so most companies (and individuals) just keep trying to be perfect at the things they've always done.
In 2003, Seth Godin's 'Purple Cow' challenged organizations to become remarkable - to drive growth by standing out in a world full of brown cows. It struck a huge chord and stayed on the Business Week bestseller. You can hear countless brainstorming meetings where people refer to purple cows and say things like, 'That's not good enough. We need to create a big moo!'
But how do you create a big moo-an insight so astounding that people can't help but remark on it, like digital TV recording (TiVo) or overnight shipping (FedEx), or the world's best vacuum cleaner (Dyson)? Godin worked with thirty-two of the world's smartest thinkers to answer this critical question. And the team-with the likes of Tom Peters, Malcolm Gladwell, Guy Kawasaki, Mark Cuban, Robyn Waters, Dave Balter, Red Maxwell, and Randall Rothenberg on board - created an incredibly useful book that's fun to read and perfect for groups to share, discuss, and apply.
The Big Moo is a simple book in the tradition of 'Fish and Don't Sweat the Small Stuff'. Instead of lecturing you, it tells stories that stick to your ribs and light your fire. It will help you to create a culture that consistently delivers remarkable innovations.
Language: English
The Big Moo, (edited by) Seth Godin, good copy
Portfolio / Penguin Group, hardcover with dust jacket, 184 pages
ISBN 1591841038
Price without shipping costs
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
-17%
Global Brand Strategy, Jan-Benedict SteenkampHardcover
World-wise marketing in the age of branding
A strategy fot global branding that even shareholders will love
Consider these three facts. First, many businesses generate much of their revenue and most of their growth…€ 35,00 € 28,95-14%
Seks, humor en het Beloofde Land, Rick van Baaren, Marc Andrews en Matthijs van LeeuwenDe 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame
We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het…€ 34,95 € 29,95- Denk als een kunstenaar, Will Gompertz
Iedereen kan creatief en inspirerend zijn
De onnavolgbare kunstkenner Will Gompertz leert u denken als een kunstenaar:
wijsheden en creatieve ideeeën van Da Vinci tot Damien Hirst
Waarom lijkt het voor sommige mensen…€ 13,50 - HOOP, Roland van der Vorst
HOE WE DOOR DE TOEKOMST WORDEN VERLEID
Je gaat naar school in de hoop het ooit te gaan maken. Je stemt in de hoop dat de wereld beter wordt. Je trouwt in de hoop samen gelukkig te blijven, maar gaat in therapie om eerst zelf…€ 8,95 Tip van Stip
Eckart's Notes, Eckart Wintzen'Hippieondernemer' Eckart Wintzen (1939-2008) was zijn tijd ver vooruit (en dat is hij misschien nog steeds) schreef één van de meest bijzondere managmentboeken dat ooit verschenen is. Hierin ligt hij zijn celfilosofie toe, wat…
€ 18,95-50%
Gehaktballen met slagroom, Seth Godin'Geef mij ook wat Nieuwe Marketing. Ik wil blogs, e-mail, YouTube-video's, een Myspace-pagina, Google AdWords... Het maakt niet uit, zolang het maar nieuw is.
'WACHT! Slagroom is lekker. Het is de finishing touch. Maar op…€ 8,95 € 4,50-33%
99 redenen om te stoppen, en toch door te gaan, Daan WeddepohlHardcover
Daan Weddepohl, de oprichter van Peerby, vertelt het inspirerende verhaal over de uitdagingen die je als start-upondernemer tegenkomt
De oprichter van Peerby neemt je mee op een reis langs de hoge toppen en diepe dalen…€ 14,95 € 9,95- Let My People Go Surfing, Yvon Chouinard
Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en snel beschikbaar
Vrijwel nog zo goed als nieuw exemplaar/almost like new
The Education of a Relucant Businessman
Including 10 More Years of Business Unusual
Foreword by…€ 11,95 - Handboek Strategisch OmgevingsManagement, Marc Wesselink
Hardcover, nieuwstaat, 5e editie, 2021
Met de casus: Maasvlakte 2 door Ronald Paul
Winnaar ROA adviesprijs!
Sla de krant open en je ziet de voorbeelden: Projecten lopen vertraging op omdat er niet of nauwelijks rekening is…€ 28,95 -62%
Ontdek je sterke punten 2.0, Tom RathEen revolutionair programma om unieke talenten te ontwikkelen
Hardcover, achtste druk, 2021
Zo goed als nieuw exemplaar
Inclusief unieke StrengthsFinder-test
Code werkt niet! Daarom in prijs verlaagd.
Het boek zelf is oké en zo…€ 11,95 € 4,50