-17%
Global Brand Strategy, Jan-Benedict Steenkamp
Hardcover
World-wise marketing in the age of branding
A strategy fot global branding that even shareholders will love
Consider these three facts. First, many businesses generate much of their revenue and most of their growth outside their home market. Second, their brands constitute a massive percentage of their firm's value. Third, their brands are just a keystroke away from customers overseas.
The companies that have delivered the biggest increases in brand value over recent years operate as single brands everywhere on the planet. We find them in B2C and B2B industries, among large and small companies, and among established companies and new businesses. The stewards of these brands have skills and knowledge that set them apart from the typical marketer. They know that an ill-conceived or poorly organized and executed global brand strategy will destroy rather than build value.
But how do you ensure that your global brand is dynamic and flexible enough to change at market speed? How can you assure your global brand turns out to be a breadwinner rather than a basket case? International marketing expert Jan-Benedict Steenkamp has studied global brands for over 25 years on six continents. He has distilled their practices into eight new tools that you can start using today. With case studies from around the world, Steenkamp introduces the global brand value chain and explains how brand equity factors into shareholder value.
Provocative and timely, Global Brand Strategy will equip you with techniques and tools for developing strategy, organizing execution, and measuring results so that your brand will prosper globally. Global Brand Strategy speaks to four types of B2B and B2B managers: those who want to launch their brands globally and get results, those who want to strengthen already strong global brands, those who need to revive their global brand, and those who need to stop the bleeding.
Language: English
Global Brand Strategy, Jan-Benedict Steenkamp, very good copy, but the book has a tiny tear in the dust jacket on the spine and a small stain on the edge. Therefore reduced in price! Also clean and neat.
Palgrave Macmillan, 1st edition, 2017, hardcover with dust jacket, 320 pages
ISBN 9781349949939
Price without shipping costs
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
-14%
Seks, humor en het Beloofde Land, Rick van Baaren, Marc Andrews en Matthijs van LeeuwenDe 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame
We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het…€ 34,95 € 29,95- Van Trends naar Brands, Hilde Roothart/Wim van der Pol
Van Trends naar Brands Hilde Roothart/Wim van der Pol: Een fundament voor een nieuw vakgebied, dat is wat Hilde Roothart en Wim van der Pol voor ogen hadden bij het beschrijven van een methode om trend en brand management met…
€ 9,95 - The Old-Time Brand-Name Cookbook, Bunny Crumpacker
Recipes, Illustrations, and Advoce from the Early Kitchens of American's Most Trusted Food Makers
Take a tantalizing journey back in time to an era when good food invoked coziness, friendliness, and Home Sweet Home in the pages…€ 24,95 - Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony's Chocolonely, Jeroen Siebelink
Het eerlijke verhaal van een revolutionaire reepAls drie journalisten iets willen doen aan de hartverscheurende situatie van twee miljoen kindslaven op Afrikaanse cacaoplantages, komen ze er al snel achter dat een aanklacht tegen…
€ 8,95 - De plakfactor, Dan Heath en Chip Heath
Waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet
Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen — zoals docenten, politici…€ 9,95 - Business Model Generatie, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
Hoe kunnen we visionaire ideeën omvormen tot game changing businessmodellen die het establishment uitdagen - of het establishment verjongen als wijzelf de gevestigde orde zijn?Business Model Generatie is een handboek voor…
€ 24,95 - The Big Moo, Seth Godin
Stop Trying to Be Perfect and Start Being Remarkable
THE GROUP OF 33
Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en snel beschikbaar.
Most organizations are stuck in a rut. On one hand, they understand all the good…€ 18,95 -33%
99 redenen om te stoppen, en toch door te gaan, Daan WeddepohlHardcover
Daan Weddepohl, de oprichter van Peerby, vertelt het inspirerende verhaal over de uitdagingen die je als start-upondernemer tegenkomt
De oprichter van Peerby neemt je mee op een reis langs de hoge toppen en diepe dalen…€ 14,95 € 9,95- Selling Blue Elephants, Howard Moskowitz & Alex Gofman
Ontdek wat uw klanten echt willen - nog voordat ze dat zelf weten
Hoe ontwikkelt u producten en diensten die aanslaan bij uw klanten? Hoe zorgt u ervoor dat u ze net datgene biedt wat ze willen hebben - zonder dat ze dat zelf al…€ 18,95 - Handboek Strategisch OmgevingsManagement, Marc Wesselink
Hardcover, nieuwstaat, 5e editie, 2021
Met de casus: Maasvlakte 2 door Ronald Paul
Winnaar ROA adviesprijs!
Sla de krant open en je ziet de voorbeelden: Projecten lopen vertraging op omdat er niet of nauwelijks rekening is…€ 28,95