Stakeholdermanagment, Paul Stamsnijder
Start met wie
Hoe de dialoog organisaties slimmer, sneller en succesvoller maakt
De toegenomen transparantie heeft de wereld van overheden, non-profitorganisaties en bedrijven een stuk spannender gemaakt. Door social media is informatie breed toegankelijk geworden. Stakeholders zijn mondiger dan ooit. In de netwerksamenleving is vertrouwen niet meer vanzelfsprekend: winnen doe je niet solo, maar samen.
Om in verbinding te blijven met hun omgeving, kiezen steeds meer organisaties voor de maatschappelijke dialoog. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk spelen diverse vraagstukken als:
- Wie zijn onze in- en externe stakeholders? Hoe krijgen we mensen mee in de verandering?
- Waarmee vergroot de afdeling communicatie haar impact?
- Welke kansen zijn er voor bestuurders en raden van toezicht?
- Op welke manier brengt stakeholderonderzoek de belangen in kaart?
Met ruim 60 voorbeelden, een stappenplan en 7 succesfactoren kunnen bestuurders, toezichthouders, marketeers en communicatie- professionals direct met stakeholdermanagement aan de slag. Ontdek hoe lerende organisaties in dialoog met hun omgeving sneller komen tot duurzaam succes - en hoe de verliezers zichzelf buitenspel zetten.
Omdat niemand wint in een wereld die verliest
Paul Stamsnijder is oprichter van de Reputatiegroep. bestuurder en toezichthouder. Stamsnijder staat bekend als één van de invloedrijkste communicatieprofessionals van Nederland. De Reputatiegroep werkt met opdrachtgevers aan de maatschappelijke dialoog. gericht op positieve invloed in de samenleving.
Stakeholdermanagment, Paul Stamsnijder, net exemplaar (eigenlijk zo goed als nieuw, oogt ongelezen)
Boom uitgevers, paperback207 paina's
ISBN 9789058754455
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Brein@work, Nina Lazeron en Ria van Dinteren
Het leren en ontwikkelen van de mensen is een belangrijke voorwaarde voor het succes van organisaties. Maar hoe leren mensen eigenlijk op hun werk en binnen hun organisatie? En hoe kun je mensen stimuleren zich te…
€ 39,95 - Het klein verzet, Tine Hens
Hoe zou de wereld na het kapitalisme eruit zien? Wat betekent het om plots groei als maatstaf der dingen los te laten? En hoe zou een andere mogelijke maatstaf kunnen ogen? Wat als we met z'n allen beslissen dat niet de economie…
€ 21,95 - Iedereen Inc., Jannet Vaessen
Of we nu willen of niet, we beoordelen elkaar voortdurend. Op uiterlijk, afkomst, sekse, opleiding, inkomen. Binnen een paar seconden vormen we ons een beeld van de ander. Voor een kleine groep mensen pakt dat bijna altijd goed…
€ 9,95 -32%
De economie van goed en kwaad, Tomáš SedlácekHardcover
Sedlácek bekijkt zijn vakgebied door een volstrekt nieuwe bril en daagt hij ons uit tot een volstrekt nieuwe kijk op de wereld. De economie is een wetenschap, een waardevrij wiskundig onderzoek, wordt vaak beweerd.…€ 21,95 € 14,95- Business Model Generatie, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
Hoe kunnen we visionaire ideeën omvormen tot game changing businessmodellen die het establishment uitdagen - of het establishment verjongen als wijzelf de gevestigde orde zijn?Business Model Generatie is een handboek voor…
€ 24,95 - Appie Tomorrow, Rupert Parker Brady
Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025
Met het boek Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025 gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's…€ 18,95