Colour Hunting
How colour influences what we buy, make and feel
Kleur speelt een vitale rol in onze visuele ervaringen en beïnvloedt zintuigen, terwijl het onze acties onbewust vormgeeft.
Al millennia lang gebruiken kunstenaars en ontwerpers kleur om ideeën en emoties uit te drukken in alles, van de fresco's en textiel van oude beschavingen tot de haute couture en digitaal gecreëerde architectuur van vandaag. Kleur speelt een vitale rol in onze visuele ervaringen en beïnvloedt zintuigen zoals gevoel en smaak, maar geeft ook onbewust vorm aan ons handelen. Color Hunting: hoe kleur van invloed is op wat we kopen, maken en voelen, verkent de diepten van het onderwerp.
Het boek is onderverdeeld in drie hoofdstukken. In het eerste hoofdstuk, 'Commerce' (kopen/verkopen), werpen experts een licht op kleurtrends en ontleden ze het kleurgebruik in merkboodschappen. Het volgende hoofdstuk, 'Esthetiek' (maken), biedt inzicht in het conceptuele kleurgebruik, maar ook in de uitdagingen en technieken die komen kijken bij het toepassen van kleur op een breed scala aan materialen. De relatie tussen lichaam, geest en kleur staat centraal in het hoofdstuk 'Welzijn' (gevoel). Bovendien laten de feiten over kleur die door het hele boek heen staan, zien wat kleur door de eeuwen heen in alle delen van de wereld heeft betekend voor mensen en culturen.
Dit boek neemt ons mee op een kleurrijke reis, op jacht naar en het verbreden van onze horizon naar het immense potentieel van kleur. Met een waardering van elke nuance, toon, tint en tint zijn de mogelijkheden werkelijk oneindig.
Dit boek bevat:
Diepgaande analyses van kleuronderzoek en kleurexperimenten in design, architectuur, mode en kunst.
Interviews met bekende professionals, waaronder Leatrice Eiseman van het Pantone Color Institute, Louisa Hutton van Sauerbruch Hutton Architects, Hella Jongerius en Liz Griffiths van Missoni.
300 prachtige foto's en illustraties.
Color plays a vital role in our visual experiences and influences senses, while unconsciously shaping our actions.
For millennia, artists and designers have used color to express ideas and emotions in everything from the frescoes and textiles of ancient civilizations to today's haute couture and digitally created architecture. Color plays a vital role in our visual experiences and influences senses such as feeling and taste, but also unconsciously shapes our actions. Color Hunting: How color affects what we buy, make and feel explores the depths of the subject.
The book is divided into three chapters. In the first chapter, 'Commerce', experts shed light on color trends and analyze the use of color in brand messages. The next chapter, 'Aesthetics' (making), provides insight into the conceptual use of color, as well as the challenges and techniques involved in applying color to a wide range of materials. The relationship between body, mind and color is central in the chapter 'Well-being' (feeling). In addition, the facts about color throughout the book show what color has meant to people and cultures throughout the ages in all parts of the world.
This book takes us on a colorful journey, chasing and broadening our horizons for the immense potential of color. With an appreciation of every nuance, tone, shade and hue, the possibilities are truly endless.
This book contains:
In-depth analyzes of color research and color experiments in design, architecture, fashion and art.
Interviews with well-known professionals including Leatrice Eiseman of the Pantone Color Institute, Louisa Hutton of Sauerbruch Hutton Architects, Hella Jongerius and Liz Griffiths of Missoni.
300 beautiful photos and illustrations.
Taal/Language: Engels/English
Colour Hunting, Hanneke Kamphuis en Hedwig van Onna, net exemplaar (lichte gebruikssporen op omslag en ook op schutblad, verder mooi en gaaf exemplaar/light signs of wear on the cover and also on the flyleaf, otherwise a nice and intact copy)
Frame-Publishers, gebonden in gekartoneerde kaft met stevige omslag, 26,5 x 20,3 x 2,7 cm, 264 pagina's
ISBN 9789077174272
Prijs exclusief verzendkosten /price without shipping costs
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- 3deluxe - Transdisciplinary Approaches to Design
3deluxe is a German interdisciplinary design collective of communications, interiors and product designers and architects. This substantial book presents the group’s most complex projects over the last five years showing their…
€ 24,95 - Het geheime leven van kleuren, Kassia St Clair
In Het geheime leven van kleuren heeft Kassia St Clair haar levenslange obsessie met kleuren gegoten in een uniek boek, waarin ze betoverende verhalen vertelt over de 75 bekendste tinten en kleurschakeringen. Waarom wordt de maagd…
€ 13,50 Tip van Stip
VORMLEER, Gerda SmetsTip van Stip
DE PARADOX VAN DE VORM Alles om ons heen is ooit ontworpen. Voorwerpen, steden, landschappen - iemand heeft bedacht hoe ze eruit moeten zien om ze zo goed mogelijk aan hun doel te laten beantwoorden. Zelfs de bloemen…€ 18,95- Bram van Velde, Charles Juliet en Georges Duthuit
Lithographies Originales
63 afbeeldingen in kleur/63 images couleur/63 color images
Taal: Frans/Langue: français/Language: FrenchBram van Velde, Charles Juliet en Georges Duthuit (1952), exemplaire soigné (état neuf)/very…€ 85,00 -50%
Hardop kijken, Ad de VisserKunst leren begrijpen is een moeilijk en langdurig proces. Het houdt meer in dan het ontwikkelen van een persoonlijke voorkeur. Daarom juist leert de kunstbeschouwing ons een manier van zien die ons in staat stelt kunstwerken te…
€ 29,95 € 14,95-48%
Supra Sensitivity in Architecture, Maurice NioYou sometimes have the sensation that, once you enter a particular room, you realize that you're not welcome, that you are out of sync and out of place. It is not a matter of 'a feeling' - it is pure consciousness. Straight…
€ 28,50 € 14,95Bekroond!
Inside Outside, Petra Blaisse en Kayoko OtaBook design by Irma Boom
Bekroond: Best verzorgde boeken 2020
Hardcover
First edtion, 2007
This book is in stock in our warehouse in the Netherlands and available quickly / Dit boek is op voorraad in ons magazijn in Nederland en…€ 39,95- 1000 SIGNS
Made in cooperation with Colors magazine, this book features an amusing collection of signs from around the world. Divided into chapters by type (animals, men, stop, danger, weapons, transport, children, toilets, work, nol ,…
€ 18,95 - View On Colour 29
The Colour Forecasting Book
On Sabbatical
View On Colour 29
Magazine by Lidewij Edelkoort
Only some very light and hardly noticeable traces of use on the cover. Otherwise still almost in new condition.
Language: English
This…€ 45,00 - Kleur, Victoria Finlay
Een reis door de geschiedenis
Kleur is het verslag van Victoria Finlays ontdekkingsreis door de wereld van de kleuren. Zij vertelt over Afghaanse strijders die hun wapentuig financieren met hetzelfde ultramarijn dat Titiaan in de…€ 11,95