-50%
Merkenmoe, Neil Boorman
Hoe ik leerde leven zonder logo's
Wat doe je als je op een ochtend wakker wordt en inziet dat je leven afhangt van alles wat cool en trendy is en dat je identiteit en denkbeelden zijn gebaseerd op een hiërarchie van merken? Neil Boorman vond het een schokkend inzicht en wilde van zijn merkenverslaving af. Op 17 september 2006 verbrandde hij op een plein in Londen in een groot vreugdevuur al zijn merkspullen: zijn Lacoste-shirts, zijn Adidas-schoenen en zijn Raf Simmons-bomberjack. Alles ging op de grote stapel. En wat niet brandde vernielde hij met een grote moker.
Maar Boorman beschrijft niet alleen op een ontwapenend openhartige
manier zijn eigen merkenverslaving en zijn pogingen om af te kicken. Hij vraagt zich ook af of je tegenwoordig überhaupt zonder merkspullen een normaal leven kunt leiden en legt de sociale, historische, economische en psychologische achtergronden van de huidige merkengekte bloot.
Merkenmoe is een persoonlijke en hilarische kritiek op het moderne consumentisme.
Merkenmoe, Neil Boorman, net exemplaar (alleen streep op snee onderzijde, verder gaaf)
Meulenhoff, paperback, 303 pagina's
ISBN 9789029078818
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Een jaar offline, Bram van Monfoort
De 24-jarige Bram is een online man. Hij loopt voortdurend rond met zijn iPad, zit op Twitter, Facebook en LinkedIn, bezoekt dagelijks YouTube en Spotify, heeft een Gmail-account en krijgt voortdurend nieuwe mails, tweets,…
€ 8,95 - De architectuur van het geluk, Alain de Botton
De kleur van de muren, de soort vloerbedekking, het behang in de slaapkamer of het ontwerp van een bank mag onbelangrijk lijken, maar het uiterlijk en de uitstraling van onze huizen en interieurs zijn wel degelijk van groot belang…
€ 11,95 - Moeilijk te geloven, Suzanne van der Schot
Na maandenlange zwerftochten door India, Indonesi en China weet de dan dertigjarige Suzanne van der Schot het zeker: ze wil een leven dat niet alleen maar bestaat uit werken, rekeningen betalen, sociale verplichtingen en te hoge…
€ 8,95 - No Logo, Naomi Klein
'Niemand kan zich meer de luxe veroorloven geen activist te zijn.' - Naomi Klein
De bestseller No Logo is uitgegroeid tot de bijbel van antiglobalisten en auteur Naomi Klein wordt gezien als het intellectuele boegbeeld van de…€ 12,50 - Alibaba, Duncan Clark
Jack Ma en het grootste internetbedrijf ter wereld
Honderden miljoenen Chinezen maken gebruik van de diensten van Alibaba. De beursgang was een van de grootste ooit. Oprichter Jack Ma vervult met zijn bedrijf een sleutelrol in de…€ 14,95 -50%
Plastic panda's, Bas HaringOver het opheffen van de natuur
De natuur verdwijnt. Soorten sterven uit en iedere tien seconden wordt een stuk regenwoud ter grootte van een voetbalveld omgekapt. Dat voelt als een ramp, maar is het dat ook? Kan een wereld met…€ 8,95 € 4,50- Hoe Starbucks mijn redding werd, Michael Gates Gill
Een directeur gaat koffie schenken en wordt gelukkig
Michael Gill had het allemaal voor elkaar en bewoog zich in gegoede Amerikaanse kringen. In korte tijd verloor hij zijn baan, vrouw en werd hij – onverzekerd – ziek. Toen…€ 8,95 - Van Trends naar Brands, Hilde Roothart/Wim van der Pol
Van Trends naar Brands Hilde Roothart/Wim van der Pol: Een fundament voor een nieuw vakgebied, dat is wat Hilde Roothart en Wim van der Pol voor ogen hadden bij het beschrijven van een methode om trend en brand management met…
€ 9,95 - Dit boek gaat niet over mode, Cécile Narinx, Marije van Regenmortel en Merel Bem
De kracht van kleren
Kleren zijn nooit gewoon stukken textiel. Je communiceert ermee, of je nu wilt of niet. Ze kunnen beschermen, versieren of onthullen en per levensfase, gemoedstoestand, gender, sociale klasse, etniciteit,…€ 8,95 - Contagious, Jonah Berger
WHY THINGS CATCH ONDynamic young Wharton marketing professor Jonah Berger draws on his research to explain the six steps that make products or ideas contagious. Why do some products get more word of mouth than others? Why does…
€ 8,95