De plakfactor, Dan Heath en Chip Heath
Waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet
Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen — zoals docenten, politici en journalisten — moeten soms de grootste moeite doen om hun ideeën aan de man te brengen.
Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razend- snel ter ziele gaan? En hoe verbeter je de kansen van waardevolle ideeën? In De plakfactor geven Chip en Dan Heath de kenmerken van ideeën met kleefkracht en leggen ze uit hoe je hun plakfactor kunt versterken. Deze onmisbare gids laat zien dat 'sticky' ideeën hun kracht ontlenen aan zes belangrijke eigenschappen, die ook jij kunt leren beheersen.
Dit boek betekent een ingrijpende verandering in de manier waarop je ideeën overbrengt. De plakfactor is provocerend, onthullend en vaak verrassend grappig. Je krijgt de cruciale principes van succesvolle ideeën voorgeschoteld, plus aanwijzingen hoe je met deze regels je eigen bood- schap meer kleefkracht kunt geven. En natuurlijk geeft het heel veel aan- stekelijke voorbeelden van hoe het moet... én hoe het niet moet.
Chip Heath is docent organisatiegedrag aan de Graduate School of Business van Stanford University. Zijn broer Dan Heath deed onderzoek aan Harvard en is nu consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in nieuwe media.
De plakfactor, Dan Heath en Chip Heath, redelijk exemplaar (lichte gebruikssporen en op enkele bladzijden is tekst met potlood onderstreept).
Pearson Education Benelux, paperback, 253 pagina's
ISBN 9789043014076
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
-50%
Wat zou Google doen?, Jeff JarvisGOOGLE IS HET BEKENDSTE MERK TER WERELD - EN DUS BEKENDER DAN COCA-COLA... GOOGLE IS HET SNELST GROEIENDE BEDRIJF TER WERELD GOOGLE IS MARKTLEIDER OP DE ONLINE ADVERTENTIEMARKT HOE DOEN ZE DAT?
Geen enkel bedrijf,…€ 8,95 € 4,50- Positioneren, Rik Riezebos en Jaap van der Grinten
Stappenplan voor een scherpe positionering
Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker;…€ 14,95 - Toptalent, Ralf Knegtmans
De 9 universele criteria van toptalent3e druk
Wie zijn de absolute toptalenten van deze tijd en - vooral - waar herkent u ze aan? Hebben ze eigenlijk wel gemeenschappelijke kenmerken en wat onderscheidt hen van 'gewoon' goede…€ 8,95 - Flow in zaken, Mihaly Csikszentmihalyi
Een inspirerend boek voor iedereen die zich bezint op werk en werkomgeving in een verandderde zakenwereld.
De auteur van de bestseller 'Flow: Psychologie van de optimale ervaring' past in dit boek het begrip flow toe op de…€ 24,50 - Ideeën genoeg, Wichert van Engelen
Slagvaardig innoveren in de dienstverlening
Stop met vergaderen over het wel of niet implementeren van innovatieve ideeën: ga aan de slag! De auteurs van 'Ideeën genoeg' menen dat innovatie vooral een kwestie is van doen. In…€ 8,50 - Alibaba, Duncan Clark
Jack Ma en het grootste internetbedrijf ter wereld
Honderden miljoenen Chinezen maken gebruik van de diensten van Alibaba. De beursgang was een van de grootste ooit. Oprichter Jack Ma vervult met zijn bedrijf een sleutelrol in de…€ 14,95 - Van Trends naar Brands, Hilde Roothart/Wim van der Pol
Van Trends naar Brands Hilde Roothart/Wim van der Pol: Een fundament voor een nieuw vakgebied, dat is wat Hilde Roothart en Wim van der Pol voor ogen hadden bij het beschrijven van een methode om trend en brand management met…
€ 9,95 -62%
Zonder franje, Dieter Brandesen tien andere geheimen achter het succes van Aldi
De consument houdt de hand op de knip en blijft verontwaardigd over het prijsopdrijvende effect van de euro. In dit klimaat heeft de detailhandel het zwaar. De hele detailhandel?…€ 11,95 € 4,50- De Elektrische Spijkerbroek en andere avonturen in de economie, Mathijs Bouman
en andere avonturen in de economie
Waarom zet Philips kleding onder stroom? Wie heeft bedacht dat je met zes mesjes beter scheert? Zijn korte rokjes een teken van voorspoed? Waarom zijn we zo bang voor de kilometerheffing? Wat is…€ 14,95 - Contagious, Jonah Berger
WHY THINGS CATCH ONDynamic young Wharton marketing professor Jonah Berger draws on his research to explain the six steps that make products or ideas contagious. Why do some products get more word of mouth than others? Why does…
€ 8,95