Business Model Generatie, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
Hoe kunnen we visionaire ideeën omvormen tot game changing businessmodellen die het establishment uitdagen - of het establishment verjongen als wijzelf de gevestigde orde zijn?
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde bedrijfsmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende bedrijfsmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze bedrijfsmodellen leert begrijpen, ontwerpen, en implementeren.
Het boek is verdeeld in vijf delen:
1. Het Business Model Canvas, een tool om bedrijfsmodellen te beschrijven, te analyseren en te ontwerpen.
2. Business Model Patronen, gebaseerd op concepten van vooraanstaande businessdenkers.
3. Technieken om u te helpen bedrijfsmodellen te ontwerpen.
4. Herinterpreteren van strategie door de bedrijfsmodel-lens.
5. Een generiek proces om u te helpen innovatieve bedrijfsmodellen te ontwerpen, waarbij alle concepten, technieken en tools die in het boek zijn besproken met elkaar worden verbonden. Het laatste gedeelte van Business Model Generatie geeft een visie op vijf bedrijfssmodelthema's voor de toekomst.
Business Model Generatie, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur, net exemplaar (naam op schutblad, maar verder als nieuw)
Vakmedianet, hardcover, 281 pagina's
ISBN 9789013074086
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
Tip van Stip
Eckart's Notes, Eckart Wintzen'Hippieondernemer' Eckart Wintzen (1939-2008) was zijn tijd ver vooruit (en dat is hij misschien nog steeds) schreef één van de meest bijzondere managmentboeken dat ooit verschenen is. Hierin ligt hij zijn celfilosofie toe, wat…
€ 18,95-50%
Wat zou Google doen?, Jeff JarvisGOOGLE IS HET BEKENDSTE MERK TER WERELD - EN DUS BEKENDER DAN COCA-COLA... GOOGLE IS HET SNELST GROEIENDE BEDRIJF TER WERELD GOOGLE IS MARKTLEIDER OP DE ONLINE ADVERTENTIEMARKT HOE DOEN ZE DAT?
Geen enkel bedrijf,…€ 8,95 € 4,50Tip van Stip
In het oog van de orkaan, Jan RotmansNederland in transitie
Onze samenleving bevindt zich op een kantelpunt. Op zo’n moment is de maatschappij instabiel en kwetsbaar voor verstoringen, maar wordt de deur voor radicale veranderingen geopend. Een maatschappelijk…€ 14,95- Flow in zaken, Mihaly Csikszentmihalyi
Een inspirerend boek voor iedereen die zich bezint op werk en werkomgeving in een verandderde zakenwereld.
De auteur van de bestseller 'Flow: Psychologie van de optimale ervaring' past in dit boek het begrip flow toe op de…€ 24,50 Gesigneerd!
Filosoof miljardair, Mathijs SmitDe ongeautoriseerde biografie van Paul Fentener van Vlissingen (1941-2006)
Gesigneerd door de auteur
Eerste druk
Paul Fentener van Vlissingen (1941-2006) leidde ruim twintig jaar SHV Holdings, het grootste familiebedrijf van…€ 18,95- Het nieuwe normaal, Jacques Pijl
Nog nooit was het zo noodzakelijk om uw organisatie klaar te stomen voor de toekomst. Deze nieuwe tijd vraagt om organisaties die even daadkrachtig zijn als wendbaar.
U kunt nog winnen, maar dan moet u zich wel aan de 21…€ 9,50 - Ga vreemd!, Rob Adams
en onderscheid je door branchevreemd te innoveren
Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer je…€ 14,95 - Tegenwind brengt de vlieger omhoog, Ping Fu
Ping Fu groeide in armoede op in het streng communistische China van Mao Zedong, overleefde een verblijf in de gevangenis en vertrok vervolgens met 80 dollar op zak (en zonder een woord Engels te spreken) naar Amerika. Inmiddels…
€ 9,95 - Bezieling en kwaliteit in organisaties, Daniel Ofman
Met dit boek introduceerde Daniel Ofman begin jaren '90 spirituele waarden in een door technocraten gedomineerde managementcultuur. Als veelgevraagd spreker wordt hij daarom ook wel aangekondigd als 'de spirituele ingenieur'. Mede…
€ 8,95 - Contagious, Jonah Berger
WHY THINGS CATCH ONDynamic young Wharton marketing professor Jonah Berger draws on his research to explain the six steps that make products or ideas contagious. Why do some products get more word of mouth than others? Why does…
€ 8,95