-50%
Wat zou Google doen?, Jeff Jarvis
GOOGLE IS HET BEKENDSTE MERK TER WERELD - EN DUS BEKENDER DAN COCA-COLA... GOOGLE IS HET SNELST GROEIENDE BEDRIJF TER WERELD GOOGLE IS MARKTLEIDER OP DE ONLINE ADVERTENTIEMARKT HOE DOEN ZE DAT?
Geen enkel bedrijf, overheidsinstelling of stichting is erin geslaagd om zo optimaal te profiteren van de mogelijkheden van het internet als Google. En dus is het verstandig je bij (internet)beslissingen af te vragen: WAT ZOU GOOGLE DOEN?
Jeff Jarvis heeft een van de populairste blogs over media en nieuws: buzzmachine.com. In WZGD? legt hij in een scherp en geestig betoog uit wat Google doet en hoe. Want op het internet gaat alles anders. De gebruikers maken er de dienst uit. Bedrijven moeten niet langer praten tegen hun klanten, maar juist naar ze luisteren. Ze moeten hun producten niet langer beschermen, maar juist openstellen. Google begrijpt dat.
Jeff Jarvis laat zien hoe Google dat doet — en hoe iedereen dit kan vertalen naar zijn eigen bedrijf. Zo toont hij aan wat 2.0 voor bedrijven kan betekenen en hoe internet niet alleen de consumentenmacht mobiliseert, maar ook de maatschappelijke verhoudingen op hun kop zet.
Jeff Jarvis schrijft behalve op buzzmachine.com een mediarubriek voor de The Guardian. Hij doceert aan een school voor Journalistiek in New York. Het World Economic Forum in Davos plaatste hem in 2007 en 2008 op de lijst van honderd invloedrijkste mediadeskundigen ter wereld. Jarvis stond twee jaar lang in de Top Web Celeb 25 van Forbes.
'Wie wil snappen hoe innovatie werkt in het internettijdperk, kan nog steeds veel, zo niet alles, leren van Google. Jarvis laat dat haarfijn zien.' Henk Blanken, journalist en auteur van Mediamores
Wat zou Google doen?, Jeff Jarvis, goed exemplaar
Mouria, paperback, 336 pagina's
ISBN 9789045800691
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Positioneren, Rik Riezebos en Jaap van der Grinten
Stappenplan voor een scherpe positionering
Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker;…€ 14,95 Tip van Stip
Eckart's Notes, Eckart Wintzen'Hippieondernemer' Eckart Wintzen (1939-2008) was zijn tijd ver vooruit (en dat is hij misschien nog steeds) schreef één van de meest bijzondere managmentboeken dat ooit verschenen is. Hierin ligt hij zijn celfilosofie toe, wat…
€ 18,95- Alles moest nog worden uitgevonden, Cordula Rooijendijk
ARRA kon niet tegen de geur van malt en hop. Wanneer de wind uit de richting van de bierbrouwer waaide, raakte hij van streek en staakte zijn bezigheden. Het Mirakel van Amsterdam had een heuse hofhouding. Om het minste of…
€ 11,95 -40%
Makers, Chris AndersonDe nieuwe industriële revolutie
In de afgelopen tien jaar heeft het internet de wereld van uitgeverij, media en communicatie gedemocratiseerd. Dit heeft geleid tot een enorme participatiedrift in de wereld van de bits. Een…€ 14,95 € 8,95- Wij en de Media, Paulus Van Bortel
De media evolueren in razend tempo: via Facebook, Twitter en allerhande blogs worden we permanent op de hoogte gehouden van het wel en wee van anderen. Maar hoe relevant en betrouwbaar is die stroom aan informatie?
De media…€ 14,95 Tip van Stip
In het oog van de orkaan, Jan RotmansNederland in transitie
Onze samenleving bevindt zich op een kantelpunt. Op zo’n moment is de maatschappij instabiel en kwetsbaar voor verstoringen, maar wordt de deur voor radicale veranderingen geopend. Een maatschappelijk…€ 14,95Tip van Stip
Metamorfose, Wim de RidderDe nieuwe welvaart
Bijna iedereen beschikt inmiddels over geavanceerde elektronische apparatuur. Deze ontwikkeling is revolutionair. Zelfrijdende auto's zorgen voor minder verkeersongelukken, zelfgeproduceerde elektriciteit voor…€ 18,95 € 11,95- Business Model Generatie, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
Hoe kunnen we visionaire ideeën omvormen tot game changing businessmodellen die het establishment uitdagen - of het establishment verjongen als wijzelf de gevestigde orde zijn?Business Model Generatie is een handboek voor…
€ 24,95 - De plakfactor, Dan Heath en Chip Heath
Waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet
Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen — zoals docenten, politici…€ 9,95 - Alibaba, Duncan Clark
Jack Ma en het grootste internetbedrijf ter wereld
Honderden miljoenen Chinezen maken gebruik van de diensten van Alibaba. De beursgang was een van de grootste ooit. Oprichter Jack Ma vervult met zijn bedrijf een sleutelrol in de…€ 14,95