-62%
Handboek Communities, Erwin Blom
De kracht van sociale netwerken
Tien jaar geleden werd de wereldwijde ranglijst van internetsites nog bevolkt door klassieke mediapartijen, nu zijn die stuk voor stuk uit de hoogste regionen verdwenen. Wie op internet een rol van betekenis wil spelen, stelt het publiek centraal. Bloggen, twitteren, hyven, het zijn werkwoorden geworden. Maar wat betekenen ze en wat kun je ermee?
Handboek Communities geeft vuistregels voor het succesvol inzetten van social media, laat aan de hand van best practices zien hoe Nederlandse sites groot zijn geworden en schetst met het Social Media Model een route naar een social mediastrategie. Aan de hand van praktijkvoorbeelden zie je hoe de passie, betrokkenheid en deskundigheid van het publiek kunnen worden ingezet bij het aanhalen van banden en vergroten van loyaliteit, publieksbereik, productverbetering, innovatie en het verhogen van omzet of verminderen van kosten.
Handboek Communities put uit de eigen praktijk en ervaring van de schrijver, (social) mediaspecialist Erwin Blom, maar ook uit interviews met tientallen experts en vertegenwoordigers van communities. Dit boek laat zien hoe een hobbyproject uitgroeit tot een winstgevende onderneming, hoe een klassieke mediapartij de nieuwe werkelijkheid succesvol omarmt, een gemeente actief aan publieksparticipatie doet en interne kennisdeling bij een groot bedrijf tot kostenvermindering leidt.
Handboek Communties is er voor iedereen die communities wil leren kennen, begrijpen en succesvol in wil zetten.
Handboek Communities, Erwin Blom, net exemplaar
A.W. Bruna Uitgevers B.V., paperback, 192 pagina's
ISBN 9789022959480
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Wij en de Media, Paulus Van Bortel
De media evolueren in razend tempo: via Facebook, Twitter en allerhande blogs worden we permanent op de hoogte gehouden van het wel en wee van anderen. Maar hoe relevant en betrouwbaar is die stroom aan informatie?
De media…€ 14,95 Tip van Stip
Metamorfose, Wim de RidderDe nieuwe welvaart
Bijna iedereen beschikt inmiddels over geavanceerde elektronische apparatuur. Deze ontwikkeling is revolutionair. Zelfrijdende auto's zorgen voor minder verkeersongelukken, zelfgeproduceerde elektriciteit voor…€ 18,95 € 11,95- Media-advies voor het MKB, Ad Molenaar en Mieke Nauta
Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen…
€ 14,95 - Positioneren, Rik Riezebos en Jaap van der Grinten
Stappenplan voor een scherpe positionering
Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker;…€ 14,95 - Me the Media, Jaap Bloem, Menno van Doorn, Sander Duivestein
Verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie
De vorige eeuw stond in het teken van grote, opzichtige veranderingen als de auto, de trein, het vliegtuig, de radio, de tv, de telefoon en de computer. Vervolgens drongen…€ 8,95 - huh?!, Berthold Gunster
de techniek van het omdenken
Voor de pessimist is het glas half leeg. Voor de optimist is het half vol. Dit boek gaat uit van een derde benadering: waar is de kraan?
Het boek gaat over de overgang van een ja-maar naar een ja-en…€ 12,50