Cultural Theory and Popular Culture, John Storey
A reader
The 4th edition of John Storey's successful reader in Cultural Theory and Popular Culture is a companion volume to Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, now in its 5th edition. The Reader offers students the opportunity to experience at first hand the theorists and critics discussed in Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction. It can be used both in conjunction with and independently of the textbook.
Taken as a whole, the reader provides a theoretical, analytical and historical introduction to the study of popular culture and provides key primary coverage of fundamental issues in cultural studies.
New to this edition:
- 4 new readings: Stuart Hall, What Is This 'Black' in Black Popular Culture Amir Saeed, Musical Jihad Neil Perryman, Dr Who and the Convergence of Media Jim Collins, Genericity in the Nineties
- fully revised general and section introductions from the editor, contextualizing and linking the readings with key issues from the textbook
- full updated bibliography
The new edition is essential reading for undergraduate and postgraduate students of cultural studies, media studies, communication studies, the sociology of culture, popular culture and other related subjects.
Language: English
Cultural Theory and Popular Culture, (edited and introduced by) John Storey, very good copy
Pearson, fourth edition published 2009, paperback, 671 pages
ISBN 9781405874212
Price without shipping costs
Prijs exclusief verzendkosten
Dit boek is te dik voor brievenbuspost en kan alleen als pakket worden verstuurd.
Binnen Nederland gratis verzending bij een aankoop van € 50,00 of meer.
Betaal minder of geen verzendkosten, door meer boeken te bestellen.
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Basisboek entertainmentmarketing, Henk Penseel
Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de marketing van de entertainmentsector. Dit complete handboek beslaat de marketing van bewegende beelden, muziek en sport, waarbij de invloed van media onmisbaar is.
Het boek…€ 18,50 - Blockbusters, Anita Elberse
In Blockbusters legt de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren
In de colleges van de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse kan…€ 14,95 Tip van Stip
Animation Now!, Anima Mundi / Ed. Julius WiedemannTip van Stip
A survey of 80 of the great cartoonists and animation studios worldwide, from Hollywood's Pixar, Walt Disney, and DreamWorks SKG, to decidedly higher-brow practitioners such as South African artist
Just how do they…€ 24,50 € 14,95- 60 jaar Televisie in Nederland, Bert van der Veer
Met dvd
Hardcover
Eerste druk, februari 2011
60 Jaar televisie in Nederland is een compleet overzichtswerk dat tot stand is gekomen in nauwe samenwerking met het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.
Van Snip en Snap tot…€ 18,95 - Federico Fellini Interviews, Bert Cardullo
Biography / Film
CONVERSATIONS WITH FILMMAKERS SERIES
"A film takes form outside your will as a constructor; all genuine details come through inspiration."
The films of Federico Fellini (1920—1993) deal equally with…€ 34,95 - Opera, Benjamin Rous
Een geschiedenis in 27 sleutelwerken
Van de emotionele eenvoud van Monteverdi's 'L'Orfeo' tot de ongebreidelde overdaad van Wagners 'Tristan und Isolde'; van de tot waanzin gedreven titelheldin in Donizetti's 'Lucia di…€ 14,95