Blockbusters, Anita Elberse
In Blockbusters legt de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren
In de colleges van de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse kan zomaar voetbaltrainer Alex Ferguson langskomen. Of de manager van Lady Gaga. Of Jay Z, rapper, muziekproducent en platenlabeleigenaar. De beroemdheden komen graag persoonlijk vertellen hoe je winnende teams bouwt en strategieën ontwikkelt om succes te hebben.
Haar casestudy's over de prestaties van basketballer LeBron James, de Metropolitan Opera, een exclusieve nachtclub in New York en de uitgeverswereld vormen de basis van haar internationale bestseller Blockbusters. Elberse kreeg voor haar onderzoek exclusieve toegang tot enkele van de grootste entertainmentmerken ter wereld, en in Blockbusters legt ze uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren: 'Iedereen kan leren van de entertainmentindustrie. Wie keuzes durft te maken, is het succesvolst.'
'Een fantastisch boek dat je aan het denken zet.' Clayton Christensen, schrijver van Het innovatiedilemma
'De status van Harvard-professor Anita Elberse is binnen haar vakgebied bijna te vergelijken met de status van de artiesten die zij onderzoekt. Beide buitengewoon indrukwekkend!' Humberto Tan
Blockbusters, Anita Elberse, net exemplaar (niet of vrijwel niet gelezen)
Uitgeverij Luitingh-Sijthoff, paperback, 319 pagina's
ISBN 9789024574599
Prijs exclusief verzendkosten
Dit boek is te dik voor brievenbuspost (inclusief goed beschermende verpakking) en kan alleen als pakket worden verstuurd.
Binnen Nederland gratis verzending bij een aankoop van € 50,00 of meer.
Betaal minder of geen verzendkosten, door meer boeken te bestellen.
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Basisboek entertainmentmarketing, Henk Penseel
Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de marketing van de entertainmentsector. Dit complete handboek beslaat de marketing van bewegende beelden, muziek en sport, waarbij de invloed van media onmisbaar is.
Het boek…€ 18,50 - Wij en de Media, Paulus Van Bortel
De media evolueren in razend tempo: via Facebook, Twitter en allerhande blogs worden we permanent op de hoogte gehouden van het wel en wee van anderen. Maar hoe relevant en betrouwbaar is die stroom aan informatie?
De media…€ 14,95 - Media-advies voor het MKB, Ad Molenaar en Mieke Nauta
Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen…
€ 14,95 - Dagboek van een boekverkoper, Shaun Bythell
Op zijn achttiende zag Shaun die eigenzinnige boekhandel in het Schotse kustplaatsje Wigtown voor het eerst. 'Die tent bestaat over een jaar niet meer,' zei hij toen achteloos tegen een vriend van hem. Dertien jaar later bestaat…
€ 34,95 - Meesterlijk organiseren, R.Kor, G. Wijnen en M. Weggeman
Handreiking voor ondernemende managers
Hardcover
In Meesterlijk organiseren vindt u modellen en managementconcepten die hun waarde hebben bewezen. In profit- en non-profitorganisaties. Drucker, Kotter, Mintzberg, Covey,…€ 18,95 - Contemporary newspaper design, edited by John D. Berry
Shaping the news in the digital age: typography & image on modern newsprint
The look, feel and presentation of information in newspapers has changed enormously over the last 15 years. This book takes examples from around the…€ 18,95 - Cultural Theory and Popular Culture, John Storey
A reader
The 4th edition of John Storey's successful reader in Cultural Theory and Popular Culture is a companion volume to Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, now in its 5th edition. The Reader offers students…€ 34,95