Contemporary newspaper design, edited by John D. Berry
Shaping the news in the digital age: typography & image on modern newsprint
The look, feel and presentation of information in newspapers has changed enormously over the last 15 years. This book takes examples from around the world and analyses them in depth. Structure, layout, use of illustration and typography are all reviewed. In addition, there is a commentary on the effect and use of software and hardware technologies. The individual examples are compared, contrasted and put into historical and contemporary context.
Foreword by Roger Black
Language: English
Contemporary newspaper design, edited by John D. Berry, good copy
Mark Batty Publisher LLC, hardcover with dust jacket, 28,7 x 20,3 x 1,7 cm, 176 pages
ISBN 9972424032
Price does not include shipping costs
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Paperbacks, U.S.A., Piet Schreuders
A Graphic History, 1939-1959
In this informative and entertaining description of the first 20 years of paperback history, the emphasis is on the way these early books looked, and especially on their covers: who made them, how…€ 18,95 - Grafisch ontwerpen: waar is het goed voor?, Alice Twemlow
Dit handboek is een waardevolle gids in de wereld van grafisch ontwerp. Het onderzoekt welke factor nu juist van grafisch ontwerp een succes maakt en hoe het communiceert met zijn publiek. Maar Grafisch ontwerp: waar is het goed…
€ 28,50 - Canon van de tijdschriften,
Alles van toen en nu over bladenmaken
over hun invloed op ons dagelijks leven
van invalshoek tot coverkreet, de geheimen van het vak
Een boek voor én van makers van publiekstijdschriften. In een schuttersstuk van vijftig…€ 12,50 -45%
1, 2 & 3 Colour Design Collection: vol. 2Effective use of limited colors in graphics design
Presents examples of a variety of posters, brochures, flyers, stationery, packaging, newsletters, shopping bags, and other items that are created using one or two colors.
Op…€ 45,00 € 24,95- Blockbusters, Anita Elberse
In Blockbusters legt de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren
In de colleges van de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse kan…€ 14,95 Tip van Stip
VORMLEER, Gerda SmetsTip van Stip
DE PARADOX VAN DE VORM Alles om ons heen is ooit ontworpen. Voorwerpen, steden, landschappen - iemand heeft bedacht hoe ze eruit moeten zien om ze zo goed mogelijk aan hun doel te laten beantwoorden. Zelfs de bloemen…€ 18,95