De innovatieve ondernemer, Jeroen de Jong, Wynand Bodewes en Ro Braaksma
Innovatie gebeurt overal en niet alleen in de grote bedrijven en draait niet alleen om technologie.
Het boek beschrijft het innovatieproces vanuit het perspectief van de individuele ondernemer. Het brengt de theorie over innovatief ondernemerschap op toegankelijke wijze, en geeft daarbij concrete tips en voorbeelden dicht bij huis. Het boek is bedoeld voor startende en gevestigde ondernemers die meer of beter willen innoveren. Verder zullen adviseurs, studenten en managers er hun voordeel mee kunnen doen.
Met voorbeelden van uit de praktijk, waar onder: Astralift, De Bouwhof, GTI Koudetechniek, Move4Life, SnowWorld en Weleda.
Het boek is mede gefinancierd met middelen uit het programmaonderzoek MKB en ondernemerschap van het ministerie van Economische Zaken. De Stichting Kenniseconomie en Innovatie (KIZ) en onderzoeksbureau EIM werkten erin samen.
De innovatieve ondernemer, Jeroen de Jong, Wynand Bodewes en Ro Braaksma, net exemplaar
Uitgegeven door onderzoeksbureau EIM, hardcover, 192 pagina's
ISBN 9789037109948
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Ideeën genoeg, Wichert van Engelen
Slagvaardig innoveren in de dienstverlening
Stop met vergaderen over het wel of niet implementeren van innovatieve ideeën: ga aan de slag! De auteurs van 'Ideeën genoeg' menen dat innovatie vooral een kwestie is van doen. In…€ 8,50 - huh?!, Berthold Gunster
de techniek van het omdenken
Voor de pessimist is het glas half leeg. Voor de optimist is het half vol. Dit boek gaat uit van een derde benadering: waar is de kraan?
Het boek gaat over de overgang van een ja-maar naar een ja-en…€ 12,50 -41%
't Is groen. En groener wordt het niet, Leen ZevenbergenLeen Zevenbergen schreef met: 'En nu laat ik mijn baard staan' een absolute bestseller, die indringend opriep tot meer creativiteit en ondernemerschap. Door velen werd die als een verademing ervaren. Hij werd een veelgevraagd…
€ 14,50 € 8,50- Ga vreemd!, Rob Adams
en onderscheid je door branchevreemd te innoveren
Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer je…€ 14,95 - 60 + 40 is waarschijnlijk honderd, Dirk de Wit
Ahrend
Passers, pennen, potloden en projecten.
Mooi verzorgd boek over de geschiedenis van het kantoorbenodigdheden bedrijf Ahrend. Dit naar aanleiding van het 100-jarig bestaan. De preciese oprichtingsdatum is overigens niet…€ 18,50 -50%
De vernieuwers, Anton BlokTip van Stip
De zegeningen van tegenslag in wetenschap en kunst 1500-2000
Welke omstandigheden stelden mensen als Copernicus, Newton, Darwin, Mendel, Freud en Einstein in staat een nieuw gezichtspunt te ontwikkelen dat ons beeld…€ 8,95 € 4,50Tip van Stip
Eckart's Notes, Eckart Wintzen'Hippieondernemer' Eckart Wintzen (1939-2008) was zijn tijd ver vooruit (en dat is hij misschien nog steeds) schreef één van de meest bijzondere managmentboeken dat ooit verschenen is. Hierin ligt hij zijn celfilosofie toe, wat…
€ 18,95- The Toyota Way, Jeffrey K. Liker (hardcover!)
14 management principles from the world's greatest manufacturer
Toyota, the company that invented Lean production
Iconic
First edition, 2004
Hardcover with dust jacket
This book is in stock in our warehouse in the Netherlands…€ 28,95 - De levende onderneming, Arie de Geus
Over leven en leren in een turbulente omgeving
De meeste ondernemingen overleven op lange termijn de 'aardverschuivingen' door verandering en concurrentie niet: de gemiddelde levensverwachting van een bedrijf, onafhankelijk van…€ 8,95 -62%
Bedrijfsinnovatie, Fons Trompenaars & Charles Hampden-TurnerSturen op creativiteit van je medewerkers
Bedrijfsinnovatie geeft op een praktische wijze weer hoe in een innovatieve cultuur individuele creativiteit de ruimte krijgt en samen met het bedrijfsresultaat kan groeien.
Hoe vertaalt…€ 11,95 € 4,50