Positioneren, Rik Riezebos en Jaap van der Grinten
Stappenplan voor een scherpe positionering
Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker; hoe mensen over een merk spreken bepaalt voor een groot deel het succes ervan. Het immer populaire en door veel studenten geroemde boek Positioneren biedt een stapsgewijze aanpak en aansprekende voorbeelden voor het toepassen van deze techniek.
Aan Positioneren liggen twee principiële keuzen ten grondslag. Ten eerste is dit boek geschreven vanuit het perspectief van de manager. Het boek is zo uitgewerkt dat de lezer de kennis direct kan toepassen in een stappenplan voor zijn dagelijkse praktijk. Ten tweede wordt in dit boek een lans gebroken om bij positioneren meer van binnen naar buiten te werken: inside-out in plaats van outside-in, en te starten met een analyse van de organisatie-identiteit. Daardoor kan een externe positionering beter worden waargemaakt en is een intern draagvlak verzekerd.
De inhoud van het boek is praktisch van opzet, voorzien van aansprekende voorbeelden en stelt de lezer in staat zelfstandig een positioneringstraject uit te voeren.
Positioneren, Rik Riezebos en Jaap van der Grinten, net exemplaar
Boom Lemma Uitgevers, paperback met flappen, 216 pagina's
ISBN 9789059317239
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Wij en de Media, Paulus Van Bortel
De media evolueren in razend tempo: via Facebook, Twitter en allerhande blogs worden we permanent op de hoogte gehouden van het wel en wee van anderen. Maar hoe relevant en betrouwbaar is die stroom aan informatie?
De media…€ 14,95 - Affiliate Marketing, Caroline Portier
Marketeers op de werkvloer en in het hogere management die zich willen verdiepen in online marketing, performance based online marketing, en affiliate marketing in het bijzonder, houden een must read vast. In Affiliate Marketing…
€ 18,95 - Statusangst, Alain de Botton
Statusangst: de kwellende gedachte dat we misschien niet in staat zijn te voldoen aan het succesideaal zoals onze samenleving dat formuleert en dat we dientengevolge het risico lopen verstoken te blijven van waardigheid en…
€ 9,95 - Media-advies voor het MKB, Ad Molenaar en Mieke Nauta
Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen…
€ 14,95 - Het merk IK®, Huub van Zwieten en Mark van de Grift
TalentBranding voor een succesvolle carrière
Op zoek naar een nieuwe baan of een nieuwe uitdaging binnen je huidige werkkring? In onze moderne, dynamische samenleving is het cruciaal jezelf zowel professioneel als persoonlijk te…€ 8,95 - Mind the Gap, Jaap van der Grinten
Stappenplan identiteit en imago
Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Het…€ 8,95 - Haal het beste uit jezelf, deel 1, Lia Bijkerk en Wilma van der Heide
Activerende werkvormen voor inspirerende bijeenkomsten. Deel 1: Communiceren, samenwerken en professionaliserenHandleiding voor docenten die studenten optimaal en doelgericht willen begeleiden. De bijeenkomsten zijn opgebouwd…
€ 24,95 -20%
Haal het beste uit jezelf, deel 1 + deel 2, Lia Bijkerk en Wilma van der HeideActiverende werkvormen voor inspirerende bijeenkomsten.Deel 1: Communiceren, samenwerken en professionaliseren + Deel 2: Organiseren, zelfmanagement en profilerenHandleiding voor docenten die studenten optimaal en doelgericht…
€ 49,90 € 40,00- De dirty tricks van het onderhandelen, George van Houtem
Ontdek de regels van het spel en verbeter je machtpositie
Onderhandelen is een spel waarvan je de regels maar beter kunt kennen - de geschreven regels én de ongeschreven regels. Want hoe graag we ook polderen, uiteindelijk…€ 8,95 - De kracht van motivatie, Anton Philips en Annemiek van Kessel
Ontdek wat je motiveert en maak betere keuzes voor leven, opleiding en
carrière.
Motivatie is de prikkel die mensen ertoe beweegt om iets te doen of na te streven. Mensen die weten wat hen motiveert kunnen de goede keuzes maken…€ 9,95