Wij en de Media, Paulus Van Bortel
De media evolueren in razend tempo: via Facebook, Twitter en allerhande blogs worden we permanent op de hoogte gehouden van het wel en wee van anderen. Maar hoe relevant en betrouwbaar is die stroom aan informatie?
De media vertegenwoordigen, naast de wetgevende, uitvoerende en gerechtelijke, de vierde macht en hebben een bemiddelende functie: de bevolking informeren over beleid en beslissingen. Journalisten geven feiten, maken opinies en creëren een maatschappelijke verstandhouding.
Hoe vervullen ze vandaag de dag hun functie: realiseren zij die als bindmiddel? Bevorderen ze het burgerschap, of zijn ze eerder uit hun rol gevallen? Is het groeiende wantrouwen jegens de media een gevolg van de toenemende commercialisering en de onderlinge concurrentie en zo ja, is het tij te keren? En hoe zou de vierde macht de nieuwe media voor haar taak kunnen inzetten?
In dit boek gaan filosofen en communicatiewetenschappers uit Nederland en België, de meesten van hen verbonden aan een opleiding in de journalistiek, kritisch op deze vragen in.
Met bijdragen van Ignaas Devisch, Huub Evers, Thomas Nys, Onora O’Neill, Michaël Opgenhaffen, Bart Pattyn en Pieter Jan Valgaeren.
Wij en de Media, Paulus Van Bortel (red.), net exemplaar
Pelckmans uitgeverij, paperback, 204 pagina's
ISBN 9789028972650
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
Tip van Stip
Metamorfose, Wim de RidderDe nieuwe welvaart
Bijna iedereen beschikt inmiddels over geavanceerde elektronische apparatuur. Deze ontwikkeling is revolutionair. Zelfrijdende auto's zorgen voor minder verkeersongelukken, zelfgeproduceerde elektriciteit voor…€ 18,95 € 11,95Tip van Stip
In het oog van de orkaan, Jan RotmansNederland in transitie
Onze samenleving bevindt zich op een kantelpunt. Op zo’n moment is de maatschappij instabiel en kwetsbaar voor verstoringen, maar wordt de deur voor radicale veranderingen geopend. Een maatschappelijk…€ 14,95- Tegen verkiezingen, David Van Reybrouck
Onze representatieve democratie raakt steeds meer in het slop. Steeds minder mensen gaan stemmen, kiezers worden grilliger in hun keuze, het ledenaantal van politieke partijen loopt dramatisch terug. Daarbij wordt de efficiëntie…
€ 8,95 - Fifa maffia, Thomas Kistner
De smerige praktijk van de voetbalwereld
EEN DIEP VERONTRUSTEND BOEK OVER TRUCS, VALSSPELERS EN SMEERGELDTRANSACTIES!
In deze bijzondere nieuwe editie van zijn onthutsende bestseller FIFA Maffia - met nieuwe hoofdstukken -…€ 8,95 - Een jaar offline, Bram van Monfoort
De 24-jarige Bram is een online man. Hij loopt voortdurend rond met zijn iPad, zit op Twitter, Facebook en LinkedIn, bezoekt dagelijks YouTube en Spotify, heeft een Gmail-account en krijgt voortdurend nieuwe mails, tweets,…
€ 8,95 - Media-advies voor het MKB, Ad Molenaar en Mieke Nauta
Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen…
€ 14,95 - Communiceren is geen kunst, Jack Diekstra
Competentiegerichte trainingen voor het hbo
Communicatie staat aan het begin van bijna elke handeling, en is daarmee een van de meest essenti vaardigheden. Goed kunnen communiceren is een belangrijke competentie voor iedere…€ 8,95 - Positioneren, Rik Riezebos en Jaap van der Grinten
Stappenplan voor een scherpe positionering
Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker;…€ 14,95 - Blockbusters, Anita Elberse
In Blockbusters legt de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren
In de colleges van de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse kan…€ 14,95 -62%
Handboek Communities, Erwin BlomDe kracht van sociale netwerken
Tien jaar geleden werd de wereldwijde ranglijst van internetsites nog bevolkt door klassieke mediapartijen, nu zijn die stuk voor stuk uit de hoogste regionen verdwenen. Wie op internet een rol van…€ 11,95 € 4,50