Communiceren is geen kunst, Jack Diekstra
Competentiegerichte trainingen voor het hbo
Communicatie staat aan het begin van bijna elke handeling, en is daarmee een van de meest essenti vaardigheden. Goed kunnen communiceren is een belangrijke competentie voor iedere student, of je nu later werkzaam bent in een bedrijf, een instelling, een school, een ziekenhuis of als zelfstandig ondernemer. Gelukkig is goed communiceren gemakkelijk te leren en te oefenen.
Communiceren is geen kunst gaat op heldere wijze in op de vier basisvaardigheden van communicatie: spreken, schrijven, lezen en luisteren. Onderwerpen als het opstellen en schrijven van plannen, notities en brieven, vergaderen, argumenteren en gesprekken voeren worden concreet neergezet. Per onderdeel krijgt de lezer adviezen en tips, aangevuld met voorbeelden en achtergronden. De vaardigheden kunnen direct worden geoefend aan de hand van de praktijk-opdrachten die aan het eind van elk hoofdstuk zijn opgenomen.
Communiceren is geen kunst, Jack Diekstra, goed exemplaar (naam op schutblad)
Boom, paperback, 184 pagina's
ISBN_10: 9085060885 ISBN-13: 9789085060888
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- De binnenplaats van Babel, Salomon Kroonenberg
Het raadsel van de spraakverwarring
Een geoloog op zoek naar de oorsprong van onze talen Taal is de prachtigste gave van de evolutie aan de mensheid. Maar waarom zijn er zesduizend verschillende talen?
Salomon Kroonenberg maakt…€ 14,95 - Strategische communicatie, Noelle Aarts en Cees van Woerkum
Principes en toepassingen
De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het belang van onszelf of van de wereld om ons heen. Ook bij het…€ 14,95 - Media-advies voor het MKB, Ad Molenaar en Mieke Nauta
Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen…
€ 14,95 - Samenwerken in projectgroepen, Gertine Fornerod en Lucienne Kleisen
via digitale en traditionele communicatiemiddelen
In veel bachelor- en mastersopleidingen werken studenten in projectgroepen. Dit vereist veel overleg tussen de groepsleden om tot het gewenste resultaat te komen. Een goede…€ 14,50 - Wij en de Media, Paulus Van Bortel
De media evolueren in razend tempo: via Facebook, Twitter en allerhande blogs worden we permanent op de hoogte gehouden van het wel en wee van anderen. Maar hoe relevant en betrouwbaar is die stroom aan informatie?
De media…€ 14,95 - Het Grote Lobbyboek, Erik van Venetië en Jaap luikenaar
De ongeschreven regels van het spel
De basisbeginselen, tactische trucks, verleidingskunsten, je eigen netwerk en hoever kun je gaan?Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse…€ 11,95