Grafisch ontwerpen: waar is het goed voor?, Alice Twemlow
Dit handboek is een waardevolle gids in de wereld van grafisch ontwerp. Het onderzoekt welke factor nu juist van grafisch ontwerp een succes maakt en hoe het communiceert met zijn publiek. Maar Grafisch ontwerp: waar is het goed voor? is niet alleen een dieptestudie naar succesvol design, het is ook een overweldigend portfolio vol cutting-edge werk van designers en studio's wereldwijd. Vol werk dat ver boven het gemiddelde uitstijgt. Het boek plaatst bovendien eigentijds ontwerp in de context van sleutelgebeurtenissen uit de ontwerpgeschiedenis.
Grafisch ontwerpen: waar is het goed voor? geeft een overzicht van de deelgebieden die op dit moment binnen het vak grafisch ontwerpen in beweging zijn. Wat zijn de jongste tendensen binnen de typografie, bewegwijzering, reclame, tentoonstellingsvormgeving? Welke impact heeft de doorbraak van nieuwe disciplines als VJ-ing, game design, softwareontwikkeling en interactief design op het vakgebied?
Grafisch ontwerpers uit de hele wereld worden geconfronteerd met boeiende maar lastige uitdagingen: nieuwe technologieën, nieuwe tactieken om de consument te benaderen, een publiek dat eigen ideeën heeft over vormgeving en typografie, wereldwijde communicatie en multiculturele invloeden. Over kruisbestuivingen tussen culturen en disciplines, ethiek en milieuvraagstukken, technologie en theorie.
Verplichte kost voor alle grafische ontwerpers en studenten.
Grafisch ontwerpen: waar is het goed voor?, Alice Twemlow, goed exemplaar
BIS Publishers, hardcover, 256 pagina's
ISBN 9789063691394
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Jan Bons - Ontwerpen in vrijheid, Paul Hefting, DVD + BOOK
a designer's freedom
Grafisch ontwerper Jan Bons (1918-2012) is bij het grote publiek bekend door zijn opvallende affiches voor het IDFA en toneelgroep De Appel. Samen met ontwerpers als Willem Sandberg, Dick Elffers en Otto…€ 11,95 - 1000WATT, David van Iersel
een handreiking voor de creatieve ondernemer
Bruisende ideeën, energie oneindig en de resultaten vaak bijzonder mooi. Ontwerpers, kunstenaars en architecten varen op hun creativiteit, maar vergeten vaak de zakelijke kant.…€ 8,95 - Beeldtaal, Jos van den Broek
Perspectieven voor makers en gebruikers
Wanneer zegt een beeld meer dan duizend woorden? Iedereen die wel eens een pagina voor een tijdschrift bedenkt, een powerpointpresentatie maakt, een brochure schrijft, een presentatie voor…€ 11,95 - Basisboek entertainmentmarketing, Henk Penseel
Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de marketing van de entertainmentsector. Dit complete handboek beslaat de marketing van bewegende beelden, muziek en sport, waarbij de invloed van media onmisbaar is.
Het boek…€ 18,50 - Schiphol Airport, Reinier Gerritsen en Luuk Kramer
Voor de één is Schiphol Airport het visitekaartje en de economische motor van Nederland, voor de ander de mislukking van de planologische ontwikkelingen en het landelijk milieubeleid. Dit boek met foto's van Reinier Gerritsen en…
€ 21,95 - Digital Illustration, Lawrence Zeegen
A Masterclass in Creative Image-making
Instructs the reader, through detailed, step-by-step tutorials, in the skills and techniques used by the masters of digital image-making.With the growth of computer arts, designers are now…€ 28,50 - Paperbacks, U.S.A., Piet Schreuders
A Graphic History, 1939-1959
In this informative and entertaining description of the first 20 years of paperback history, the emphasis is on the way these early books looked, and especially on their covers: who made them, how…€ 18,95 - Media-advies voor het MKB, Ad Molenaar en Mieke Nauta
Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen…
€ 14,95 - Contemporary newspaper design, edited by John D. Berry
Shaping the news in the digital age: typography & image on modern newsprint
The look, feel and presentation of information in newspapers has changed enormously over the last 15 years. This book takes examples from around the…€ 18,95 -45%
1, 2 & 3 Colour Design Collection: vol. 2Effective use of limited colors in graphics design
Presents examples of a variety of posters, brochures, flyers, stationery, packaging, newsletters, shopping bags, and other items that are created using one or two colors.
Op…€ 45,00 € 24,95