Reality Soap! Irene Costera Meijer en Maarten Reesink
Big Brother en de opkomst van het multimediaconcept
Was het een gevaarlijk experiment, zoals psychologen waarschuwden, of was het absolute anti-tv? Deskundigen, journalisten en columnisten deden niet voor elkaar onder in hun vernietigende kritiek tijdens de eerste weken van de realitysoap Big Brother.
In Reality Soap! Laten acteurs met een veelal wetenschappelijk achtergrond hun licht schijnen over het hoe en waarom van de opkomst en het succes van Big Brother en zijn opvolgers(de Bus) Big Brother groeide in de loop van de tijd uit tot een van de meest spraakmakende programma's uit de Nederlandse geschiedenis. Hoe konden op het eerste oog zo saaie televisie beelden leiden tot allerlei vormen van morele paniek bij het ene deel van het publiek en laaiend enthousiasme bij het overgrote deel andere deel ervan? Wat zeggen het programma en de reacties erop over ons leven in de hedendaagse mediacultuur? In hoeverre bieden programma's als Big Brother en de bus inzicht in mogelijke toekomstige ontwikkelingen van media in de 21ste eeuw?
Reality Soap! Irene Costera Meijer en Maarten Reesink (redactie), net exemplaar
Uitgeverij Boom, paperback, 246 pagina's
ISBN 9053526099
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Basisboek entertainmentmarketing, Henk Penseel
Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de marketing van de entertainmentsector. Dit complete handboek beslaat de marketing van bewegende beelden, muziek en sport, waarbij de invloed van media onmisbaar is.
Het boek…€ 18,50