Me the Media, Jaap Bloem, Menno van Doorn, Sander Duivestein
Verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie
De vorige eeuw stond in het teken van grote, opzichtige veranderingen als de auto, de trein, het vliegtuig, de radio, de tv, de telefoon en de computer. Vervolgens drongen de digitale ontwikkelingen overal door: op financiële markten, in elke vorm van communicatie, in de commercie, in de zorg, in de politiek, en ga zo maar door. De mediafunctie van ICT kwam centraal te staan. De volgende stap is dat ICT onderhuids gaat. Letterlijk, door de versmelting met nanotechnologie, biotechnologie en intelligentie. Al die zaken zijn namelijk te coderen, te modelleren en te koppelen.
Via het web, de mobiele telefoon, GPS en computerspellen komen we gaandeweg terecht in een nieuwe virtu-realiteit, die doordringt tot in de haarvaten van ons doen en laten. Second Life, World of Warcraft, Google Earth, Microsoft Photosynth samen met sociale netwerken zijn deze de voorlopers van een geïntegreerd virtu-reëel metaversum, waar wens en werkelijkheid door elkaar lopen. Om ons te plezieren, om onze ervaring te verrijken en om het leven te vergemakkelijken. Dat verandert ons op slag in hyperegos: door de hyperlinks van internet worden we hypertargets in een hypercompetitieve webeconomie.
Dat geldt voor individuen, maar ook voor dingen, voor merken en voor organisaties. De digitale personalisering en socialisering is nog maar net begonnen. In deze eenentwintigste eeuw zullen we allemaal verweven raken in ons eigen web: via hardware, software, en via de biochemie, die we voor het gemak wetware noemen. Op die manier wordt het leven één groot testlaboratorium voor de verdere ontwikkeling van de mensheid.
Me the Media, Jaap Bloem, Menno van Doorn, Sander Duivestein, goed exemplaar
VerkenningsInstituut Nieuwe Technologie, harde kaft met stofomslag, 234 pagina's
ISBN 9789075414219
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Nieuwe regels voor de nieuwe economie, Kevin kelly
10 radicale ondernemingsstrategieën in een wereld van netwerken.
Nieuwe regels voor de nieuwe economie, Kevin kelly, zo goed als nieuw exemplaar.
Uitgeverij Nieuwezijds, paperback, 229 pagina’s.
ISBN: 9057120534
Prijs…€ 6,00 - Het nieuwe winkelen, Cor Molenaar
Het gedrag van consumenten verandert voortdurend. Door de toename van het aantal tweeverdieners, ouderen en nieuwe Nederlanders neemt de vraag naar bepaalde producten toe. Ook internet heeft verregaande gevolgen voor ons…
€ 9,50 - Prachtige bijeenkomsten, Eelco Koolhaas & Peter van der Geer
33 praktijklessen voor een wakker publiek
HOE MAAK JE IEDEREEEN IN HET PUBLIEK TOT HOOFDROLSPELER?
HOE KRIJG JE POWER ZONDER POWERPOINT?
HOE WORDT EEN DUF ZAALTJE EEN DAMPENDE ARENA?
Weg met de heidagen, workshops, symposia en…€ 18,50 - MultiMedia begrippengids, Hans Sleurink
De MultiMedia begrippengids is bestemd voor iedereen die te maken heeft met produkten en diensten die dankzij de nieuwe digitale technologieën worden vervaardigd.
De gids is opgebouwd uit drie delen:- een hoofdlijst met circa…€ 12,50 -62%
Handboek Communities, Erwin BlomDe kracht van sociale netwerken
Tien jaar geleden werd de wereldwijde ranglijst van internetsites nog bevolkt door klassieke mediapartijen, nu zijn die stuk voor stuk uit de hoogste regionen verdwenen. Wie op internet een rol van…€ 11,95 € 4,50