Grondslagen van veranderen, Gerard Donkers
Naar een methodiek zonder keurslijf
Veranderen wordt vaak begrepen als een objectief, en dus standaardiseerbaar proces, dat via bepaalde fasen verloopt en gericht is op van tevoren vastgestelde doelen. In Grondslagen van veranderen wordt veranderkundig handelen niet opgevat als mechanisch proces, maar als een reflectief proces van zelf sturen en afstemmen op de omgeving en op zichzelf. Bovendien is uitgangspunt dat veranderkundig handelen niet enkel voorbehouden is aan managers, beleidsmakers en uitvoerende professionals, maar dat ook cliënten, burgers en sociale verbanden veranderkracht bezitten. Het aanspreken en versterken van dit zelfregulerend vermogen wordt gezien als de centrale opdracht van sociale interventie. Duurzaamheid is een belangrijke waarde in dit zelfreguleringsmodel.
Dit boek is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn in de praktijk van de sociale arbeid en die behoefte hebben aan wetenschappelijke onderbouwing van hun veranderkundig handelen. Ook is het zeer geschikt voor onderzoekers, hbo-docenten, sociale wetenschappers en voor studenten die zich op deze terreinen willen bekwamen.
Grondslagen van veranderen, Gerard Donkers, goed exemplaar
Boom Lemma uitgevers, eerste druk, paperback, 305 pagina's
ISBN 9789059315679
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Haal het beste uit je zelf, Robbert S. Benninga
Krachtige technieken en uitdagende inzichten voor topkwaliteit in je totale leven.
Met behulp van kleine correcties in het dagelijks denken en doen, weet Robert S. Benninga een omslag in het leven van de lezer te veroorzaken. Hij…€ 9,50 - Strategische communicatie, Noelle Aarts en Cees van Woerkum
Principes en toepassingen
De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het belang van onszelf of van de wereld om ons heen. Ook bij het…€ 14,95 - RQ, Dylan Evans, NIEUW BOEK
Hoe risico-intelligentie zorgt voor betere beslissingen in onzekere situaties
Waarom hebben mensen die altijd met spelletjes winnen niet per se een hoog IQ? Waarom kunnen professionele gokkers en weermannen goed risico's…€ 18,50 - Think like a freak, Steven D. Levitt & Stephen J. Dubner
Dwarsdenkers bereiken meer
In hun internationale megasellers Freakonomics en SuperFreakonomics toonden Levitt en Dubner aan dat alledaagse problemen vaak opgelost kunnen worden door gedrag dat tegen elke normale intuïtie…€ 9,50 -22%
Transformeren om te overleven, Herman TochDit boek is bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs 2012
De wereld is in volle transformatie. Onze denkmodellen lijken niet meer te kloppen. We doen alles volgens het boekje, consumenten en klanten hebben sympathie en…€ 45,00 € 35,00-18%
Bold, Shaun Smith & Andy Milliganhow to be brave in business and win
In every industry, some brands stand out from the crowd because of their distinct way of doing things. These companies challenge conventional wisdom and industry norms to win in their markets.…€ 22,50 € 18,50- Wie heeft mijn kaas gepikt?, Spencer Johnson en Ken Blanchard
Omgaan met veranderingen
zakelijk en privéZiet u een verandering als een uitdaging of wordt u erdoor verlamd? De vier personages in Wie heeft mijn Kaas gepikt? worden geconfronteerd met
ingrijpende veranderingen; elk reageert…€ 9,50 - Normaal is anders, Jitske Kramer
De wereld houdt niet op bij je achtertuin. Werken in een interculturele omgeving, binnen Nederland of daarbuiten, geeft een unieke dynamiek aan teamwerk, een dynamiek die ervoor zorgt dat multiculturele teams excelleren of…
€ 10,00