Strategische communicatie, Noelle Aarts en Cees van Woerkum
Principes en toepassingen
De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het belang van onszelf of van de wereld om ons heen. Ook bij het bedenken van oplossingen voor de meest uiteenlopende problemen roepen we al gauw om meer of betere communicatie. Kortom, strategische communicatie is aan de orde van de dag.
Dit boek gaat over principes en toepassingen van strategische communicatie. Het betreft een derde, sterk gewijzigde druk waaraan nieuwe, actuele thema's zijn toegevoegd zoals onbewuste beïnvloeding, social media en de rol van communicatie bij innovatieprocessen. Het uitgangspunt van het boek is dat een goed begrip van de wijze waarop mensen met elkaar communiceren en een gedegen inzicht in de mechanismen die daarbij een rol spelen, noodzakelijk zijn voor een effectieve toepassing van communicatie, ook in professionele settings.
De schrijvers richten zich op studenten die communicatie studeren aan de universiteit of het HBO. Tegelijkertijd is het boek van nut voor communicatiespecialisten bij overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties, die verantwoordelijk zijn voor een optimale positionering in een voortdurende veranderende omgeving. Ook voor beleidsmakers, artsen en andere professionals, voor wie strategische communicatie een belangrijk aspect vormt van het dagelijkse werk is dit boek van grote waarde. Een belangrijk deel van hun functioneren hangt af van hun inzicht in de principes van communicatie en de vaardigheid daarmee om te gaan.
Het boek is doorspekt met historische en actuele voorbeelden waarmee abstracte theorieën en modellen niet alleen worden verduidelijkt, maar ook hun praktische toepassing en relevantie zichtbaar worden gemaakt.
Strategische communicatie, Noelle Aarts en Cees van Woerkum, goed exemplaar (lichte gebruikssporen)
Van Gorcum, paperback, 260 pagina's
ISBN 9789023244509
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Woorden en hun betekenis, Ton den Boom
Weinig zaken lijken zo vanzelfsprekend als de betekenis van woorden. Toch hebben alle woorden een eigen geschiedenis, en is het verband tussen woorden en hun betekenis niet altijd toevallig. Maar wat is dat verband, en hoe ziet…
€ 8,50 - Spraakmakend presenteren, Hans Kruyzen
Haal meer uit zakelijke teksten en toespraken
Voor iedereen die wie wel eens te horen krijgt: `Zet dat maar even op papier`, `Wil jij dat plan schrijven` of `Zou jij die presentatie volgende week kunnen verzorgen?` is…€ 8,95 -64%
De beste columns, Ben Tiggelaar77 inspirerende columns over dromen, durven, doen op het werk en thuis
Over werk en leven; menselijke zwaktes en sterktes; verandering en leiderschap. Een selectie uit negen jaar columns voor het weekblad Intermediair.…€ 12,50 € 4,50- Prediker voor managers, Jan Hoogland & Maarten Verkerk
Levenswijsheden voor bestuurders en professionals
Waarom werk ik zo hard? Wat wordt mijn strategie en hoe geef ik sturing aan mijn organisatie? In tijden van crisis klemmen zulke vragen des te meer. Het bijbelboek Prediker biedt…€ 12,50 - New… Private Brands!, Paul Moers
De rijzende ster van de huismerken.
New… Private Brands!, Paul Moers, net exemplaar
Kluwer, paperback, 182 pagina’s.
ISBN 10: 9013029825, ISBN 13: 9789013029826De wereld van de retail staat volop in de belangstelling de…€ 14,50 - Trends voor de toekomst, Marian Salzman & Ira Matathia
Met de komst van pc, modem, internet, e-mail en mobiele telefoons is de wereld ingrijpend veranderd. De typiste, de schrijfmachine, de brief en de brievenbus zijn aan het verdwijnen. Tegenwoordig behoren pc's en e-mail tot de…
€ 8,95 - PMC Compact, Jo Bos, Ernst Harting & Marlet Hesselink
Projectmatig Creëren binnen handbereik
Projectmatig Creëren is een van de toonaangevende methoden op gebied van projectmanagement in Nederland. Sinds de eerste publicatie in 1998 hebben persoonlijk commitment, leiderschap,…€ 12,50 - Grondslagen van veranderen, Gerard Donkers
Naar een methodiek zonder keurslijf
Veranderen wordt vaak begrepen als een objectief, en dus standaardiseerbaar proces, dat via bepaalde fasen verloopt en gericht is op van tevoren vastgestelde doelen. In Grondslagen van…€ 28,50 - Samenwerken in projectgroepen, Gertine Fornerod en Lucienne Kleisen
via digitale en traditionele communicatiemiddelen
In veel bachelor- en mastersopleidingen werken studenten in projectgroepen. Dit vereist veel overleg tussen de groepsleden om tot het gewenste resultaat te komen. Een goede…€ 14,50 - Prachtige bijeenkomsten, Eelco Koolhaas & Peter van der Geer
33 praktijklessen voor een wakker publiek
HOE MAAK JE IEDEREEEN IN HET PUBLIEK TOT HOOFDROLSPELER?
HOE KRIJG JE POWER ZONDER POWERPOINT?
HOE WORDT EEN DUF ZAALTJE EEN DAMPENDE ARENA?
Weg met de heidagen, workshops, symposia en…€ 18,50