Het nieuwe winkelen, Cor Molenaar
Het gedrag van consumenten verandert voortdurend. Door de toename van het aantal tweeverdieners, ouderen en nieuwe Nederlanders neemt de vraag naar bepaalde producten toe. Ook internet heeft verregaande gevolgen voor ons koopgedrag. Spelen winkeliers wel genoeg in op al deze veranderingen? Winkelstraten worden steeds leger en omzetten nemen af terwijl webshoppen een grote vlucht neemt. Het lijkt soms wel of het ouderwetse winkelen zal verdwijnen, maar is dat echt zo? In Het nieuwe winkelen gaat Cor Molenaar uitgebreid in op deze en andere vragen. Wat willen consumenten? Wat kunnen de winkeliers doen? En hoe ziet de toekomst van het winkelen eruit? Zoals Darwin zei: 'Je moet je aanpassen om te overleven.' Dat geldt voor de huidige winkelier meer dan ooit.
Het nieuwe winkelen is praktisch geschreven, toegankelijk en heeft een duidelijke visie, onderbouwd met een schets van de historie van winkels en academisch onderzoek naar de toepassingsmogelijkheden van internet. Dit boek geeft de lezer een kijkje in de zeer nabije toekomst.
Het nieuwe winkelen, Cor Molenaar, zeer net exemplaar
Pearson Education, paperback, 224 pagina's
ISBN 9789043019019
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
-40%
Fairshopping, Sophie Koers en Natasja van den BergAls je de aanhangers van het `consuminderen` mag geloven is winkelen per definitie fout. Hoe minder hoe beter, luidt consequent de boodschap. De praktisch idealisten Sophie Koers en Natasja van den Berg schuiven deze boodschap…
€ 7,50 € 4,50- Cradle to cradle, Michael Brangart & William McDonough
Afval = voedsel
Het huidige milieudenken spoort aan tot `beperken, hergebruiken en recyclen`, ofwel: doe meer met minder om de schade te beperken. Maar dat leidt, zoals chemicus Michael Braungart en architect William McDonough in…€ 14,50 - De voorspellers, Rein de Wilde
Een kritiek op de toekomstindustrie.
Je kunt geen krant of tijdschrift meer opslaan, geen radio of televisie meer aanzetten, of men heeft het erover: de toekomst. Onze fascinatie voor dit onderwerp is kennelijk even grenzeloos…€ 9,50 Met gratis ansichtkaarten
Kringloopgeluk, Ingrid van Willenswaard, NIEUW BOEKEen feelgood doe-boek
Ingrid van Willenswaard verzamelt al haar hele leven lang kringloopspullen. Van oude, stukgelezen kinderboeken maakt ze vrolijke slingers met een leuke boodschap, retrostofjes tovert ze om in een kleurrijke…€ 14,50- Me the Media, Jaap Bloem, Menno van Doorn, Sander Duivestein
Verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie
De vorige eeuw stond in het teken van grote, opzichtige veranderingen als de auto, de trein, het vliegtuig, de radio, de tv, de telefoon en de computer. Vervolgens drongen…€ 8,95