Spraakmakend presenteren, Hans Kruyzen
Haal meer uit zakelijke teksten en toespraken
Voor iedereen die wie wel eens te horen krijgt: `Zet dat maar even op papier`, `Wil jij dat plan schrijven` of `Zou jij die presentatie volgende week kunnen verzorgen?` is Spraakmakend presenteren een handzaam hulpmiddel om goede, gestructureerde presentaties te geven, zowel mondeling als schriftelijk.
In de meeste handboeken over schriftelijke en mondeling presenteren staat nog te lezen dat een goed opgesteld rapport zich onderscheidt door een puntgewijze opbouw, een precieze paragraafindeling en een zorgvuldig samengesteld notenapparaat. Vaak gaan die boeken er van uit dat de meeste mondelinge voordrachten nog steeds achter een lessenaar plaatsvinden, ten ovenstaan van een publiek dat bereid is 45 minuten aandachtig te luisteren. Vergeet dit soort dogma`s!
Op een heldere en overzichtelijke manier beschrijft Hans Kruyzen, consultant in communicatie, hoe je een presentatie het beste voorbereidt, hoe je de verschillende valkuilen daarbij kunt omzeilen en je publiek geboeid houdt. De regels die gelden bij schritelijke presentaties worden duidelijk besproken, van grammaticale zaken tot structuuropbouw.
Spraakmakend presenteren behoort tot een serie boeken van Volkskrant Banen en Het Spectrum over solliciteren en succesvol functioneren in een (nieuwe) baan. Kenmerkend voor deze boeken is actualiteit, praktijkvoorbeelden en een benadering die, anders dan in veel goeroeboeken, de lezer eigen keuzes laat maken.
Spraakmakend presenteren, Hans Kruyzen, zeer net exemplaar (de omslag is ietwat verkleurd. Het boek is verder nog in nieuwstaat)
Het Spectrum/Volkskrant, paperback, 175 pagina`s
ISBN 9027488975
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
- Haal het beste uit je zelf, Robbert S. Benninga
Krachtige technieken en uitdagende inzichten voor topkwaliteit in je totale leven.
Met behulp van kleine correcties in het dagelijks denken en doen, weet Robert S. Benninga een omslag in het leven van de lezer te veroorzaken. Hij…€ 9,50 - De essentie van stijl, Joan Dejean, NIEUW BOEK
Waarom zijn mensen bereid een klein fortuin te betalen voor een Louis Vuitton-tas?
`De essentie van stijl`, Joan Dejean, nieuw boek.
Uitgeverij Mouria, 2005, harde kaft met stofomslag, 336 pagina`s.
ISBN10: 9045848538, ISBN13:…€ 12,50 - Martha`s regels, Martha Stewart
Handboek voor succes van 's werelds beroemdste zakenvrouw
Martha Stewart groeide op in een gezin met zes kinderen. Van haar moeder leerde ze de basisprincipes van het koken, bakken en huishouden, van haar vader de grondbeginselen…€ 8,95 - Handboek voor consultants, Elaine Biech
Over het opzetten van een professionele adviespraktijk
Wie zich als consultant wil vestigen vindt in dit boek de instrumenten en technieken die nodig zijn om een succesvolle professionele adviespraktijk te leiden.
Aan de orde…€ 17,50 - Strategische communicatie, Noelle Aarts en Cees van Woerkum
Principes en toepassingen
De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het belang van onszelf of van de wereld om ons heen. Ook bij het…€ 14,95 - New… Private Brands!, Paul Moers
De rijzende ster van de huismerken.
New… Private Brands!, Paul Moers, net exemplaar
Kluwer, paperback, 182 pagina’s.
ISBN 10: 9013029825, ISBN 13: 9789013029826De wereld van de retail staat volop in de belangstelling de…€ 14,50 - Praten met plezier, Frank Oomkens en Alan Garner
Over contact maken, houden en verdiepen
Net exemplaar
Mensen maken zich vaak zo druk over zichzelf dat zij niet opmerken wat er met anderen aan de hand is. Of zij zijn zo nadrukkelijk aan het woord dat zij vergeten te luisteren.…€ 18,95 - PMC Compact, Jo Bos, Ernst Harting & Marlet Hesselink
Projectmatig Creëren binnen handbereik
Projectmatig Creëren is een van de toonaangevende methoden op gebied van projectmanagement in Nederland. Sinds de eerste publicatie in 1998 hebben persoonlijk commitment, leiderschap,…€ 12,50 - Samenwerken in projectgroepen, Gertine Fornerod en Lucienne Kleisen
via digitale en traditionele communicatiemiddelen
In veel bachelor- en mastersopleidingen werken studenten in projectgroepen. Dit vereist veel overleg tussen de groepsleden om tot het gewenste resultaat te komen. Een goede…€ 14,50 - Overtuigend debatteren, Peter van der Geer en Sharon Kroes
Alle technieken, tips en trucs
Waarom zou u debatteren? Omdat u zonder het debat zelden uw doel bereikt. Gelijk hebben is mooi, maar gelijk krijgen is beter. Om te overtuigen, zult u het spel met tegenspelers en publiek sterk…€ 14,95