Cradle to cradle, Michael Brangart & William McDonough
Afval = voedsel
Het huidige milieudenken spoort aan tot `beperken, hergebruiken en recyclen`, ofwel: doe meer met minder om de schade te beperken. Maar dat leidt, zoals chemicus Michael Braungart en architect William McDonough in dit visionaire boek aangeven, alleen maar tot het instandhouden van het productiemodel van `cradle to grave`, dat enorme hoeveelheden afval en vervuiling produceert.
De visie van Braungart en McDonough klinkt provocerend: `We moeten niet minder consumeren, maar juist meer.` Dat kan. Als we ophouden met het maken van `minder slechte` producten en uitsluitend nog intelligente producten ontwerpen, gemaakt van materialen die we steeds weer kunnen teruggeven aan technische of biologische kringlopen.
Met dit grondbeginsel als richtlijn leggen de auteurs uit hoe dingen van meet af aan kunnen worden ontworpen. Puttend uit hun ervaringen met het (her)ontwerpen van producten voor grote opdrachtgevers als Ford, Unilever, Nike, Herman Miller, BP en Rohner Textil bouwen Braungart en McDonough een revolutionaire argumentatie op om eco-effectiviteit in de praktijk te brengen.
Cradle to cradle, Michael Brangart & William McDonough, net exemplaar
Scriptum, Search Knowledge, paperback met flappen, 237 pagina’s
ISBN 97890559455771
Prijs exclusief verzendkosten
Dit vindt u misschien ook interessant / you might also find this interesting
-24%
De Passie van David Hamers Niemandsland, NIEUW BOEKNiemandsland. Slordig is het, lelijk en vies, maar wat valt er veel te zien, te horen en te ruiken. Bij navraag blijkt het wel degelijk van iemand te zijn, ook al is de gebruiker misschien niet de eigenaar. We stoppen ze weg, deze…
€ 16,50 € 12,50- De eendenman, Kees Moeliker
Op een mooie dag vloog een eend zich dood tegen de glazen gevel van een natuurhistorisch museum. Gealarmeerd door de harde klap keek conservator Kees Moeliker uit het raam: voor zijn ogen werd de versdode woerd langdurig verkracht…
€ 8,95 - Het nieuwe winkelen, Cor Molenaar
Het gedrag van consumenten verandert voortdurend. Door de toename van het aantal tweeverdieners, ouderen en nieuwe Nederlanders neemt de vraag naar bepaalde producten toe. Ook internet heeft verregaande gevolgen voor ons…
€ 9,50 - De hongerige stad, Carolyn Steel
Hoe voedsel ons leven vormt
In De hongerige stad kiest Carolyn Steel voor een geheel nieuwe benadering van allerlei actuele problemen rond de manier waarop we eten. In dit enthousiaste en visionaire boek volgt de auteur het spoor…€ 14,95 Tip van Stip
Printing Things, C. Warnier, D. Verbruggen, NEW BOOKVisions and Essentials for 3D Printing
3D printers will soon be found in more and more workshops, offices, and homes. With them, we will be able to print out small pieces of furniture, prototypes, replacement parts, and even a…€ 34,50- City Shock: Planning the Unexpected, Winy Maas and Felix Madrazo
In a world where forecasting seems futile, where predictions are unreliable, and where even the most absurd scenarios are plausible, many planning decisions seem to be governed not by vision-Fear of disaster, fear of change, fear…
€ 18,50 Tip van Stip
De cultuur van het nieuwe kapitalisme, Richard SennettEen leven lang werken bij dezelfde baas is er allang niet meer bij. 'Jong' en 'dynamisch' zijn de sleutelwoorden voor moderne werknemers ervaring doet er niet meer toe. Werd er vroeger van u verwacht dat u zich settelde, nu bent u…
€ 28,50 € 14,95- Alle grote wereldproblemen en hun oplossingen. Doe mee!, Elena Simons
Het gaat de verkeerde kant op met de wereld, maar dat is geen reden om het erbij te laten zitten. Integendeel! Elena Simons toont op heldere wijze hoe de grote wereldproblemen (milieuvervuiling, armoede, oorlog en ziekte) met…
€ 4,50 -40%
Makers, Chris AndersonDe nieuwe industriële revolutie
In de afgelopen tien jaar heeft het internet de wereld van uitgeverij, media en communicatie gedemocratiseerd. Dit heeft geleid tot een enorme participatiedrift in de wereld van de bits. Een…€ 14,95 € 8,95-40%
Productdesign in the Sustainable Era, Dalcacio ReisDESIGNING PRODUCTS WITH FUTURE GENERATIONS IN MIND
Sustainability is not a passing fashion, and people are constantly searching for more information, products and innovations in this area. Designers, in turn, are responding with…€ 24,95 € 14,95